januari 9, 2024
Få mer ut av marknadsbudgeten
Varje krona räknas. Börja året med ett försprång mot konkurrenterna och kapitalisera på de insikter som du fick med dig från 2023. Ta del av tips på vidare läsning som ger dig kunskapen du behöver för att skapa rätt förutsättningar för företagets marknadsföring under året. De här artiklarna är för dig som vill skapa högre effekt med den budget som du har tillgänglig för året.
Artiklarna är markerade efter kunskapsnivå för att hjälpa dig att hitta fram till vad som är mest värdefull för dig och ditt företag.
Kunskapsnivå: enkel
Kunskapsnivå: grundläggande
Kunskapsnivå: grundläggande
Kunskapsnivå: nybörjare
Kunskapsnivå: avancerad
Artiklarna är markerade efter kunskapsnivå för att hjälpa dig att hitta fram till vad som är mest värdefull för dig och ditt företag.
Kunskapsnivå: enkel
Fokusera på rätt nyckeltal och driv tillväxt
För dig som vill få hjälp eller inspiration till att definiera enkla nyckeltal för 2024, eller se över de existerande nyckeltalen för marknadsföringen.Kunskapsnivå: grundläggande
Fyra perspektiv som hjälper dig att utvärdera vad din marknadsföringsbudget faktiskt genererar
För dig som vill syna effekten av 2023 investeringar i marknadsföring. Här är fyra perspektiv som hjälper dig att identifiera slöseri.Kunskapsnivå: grundläggande
Rapportera rätt och bli mer framgångsrik
För dig som vill se över den rapportering som utförs, för att minimera komplexitet och förenkla arbetet med analys och uppföljning. Hjälper dig som marknadschef att identifiera hur du kan rapportera bättre till både ledning och styrelse i ett företag.Kunskapsnivå: nybörjare
Säkerställ att förutsättningarna finns för datadriven marknadsföring
För dig som är osäker på om ditt företag har alla komponenter på plats för att kunna arbeta med analys och uppföljning.Kunskapsnivå: avancerad
Ekonometrisk modellering för Marknadschefer
För dig som har tillgång till stora mängder data och vill ta reda på möjligheter avseende ”whats next”.Osäker på vilken potential det finns för ditt företag att spara pengar?
Låt mig hjälpa dig att identifiera hur du kan minimera slöseri av marknadsföringsbudgeten.
Under ett arbetsmöte genomlyser vi igenom den setup som finns för företagets marknadsföring. Syfte är att undersöka vart pengar slösas, vilken potential det finns och om något saknas för att kunna öka effekten av marknadsföringen.