Kontakta oss
Nimble & co

Vi hjälper företag som vill stärka, utveckla och framtidssäkra sin digitala närvaro och därmed sin verksamhet. Vårt fokus är på företagets digitala närvaro, marknad och försäljning.

Tidshorisont och incitament, en lärdom från Amazons framgång

Tidshorisont – en lärdom från Amazons framgång

Tidshorisont och incitament är två saker som påverkar både beteende och beslut i en organisation.

Tidshorisont är något som i allra högst grad är del av Amazons framgång. En analys av Jeff Bezos brev till aktieägarna och specifikt det från 1997 ger en insikt i hur han förankrade sin vision både i bolaget som helhet men även hos aktieägarna i att tänka långsiktigt:

Read More
Tre modeller att inspireras av i planeringsstadiet vid förändringsledning

Tre modeller att inspireras av i planeringsstadiet vid förändringsledning

Metoder och modeller hjälper oss att hantera och navigera okända situationer bättre. Förändringsledning är en av dem där det finns flera kända modeller och metoder som du kan inspireras av när du står inför arbetet med att planera, driva och förankra förändring i en verksamhet.

Read More
Fördelar för din verksamhet med att anlita en konsult

Fördelar för din verksamhet med att anlita en konsult

En konsults uppdrag är att generera resultat för din verksamhet. Därmed kommer du få rätt person, på rätt plats som fokuserar 100% på just din verksamhet. Hen är inte där vare sig för att göra karriär eller delta i intern politik. Hen är där med ett tydligt syfte och mål.



Read More
10 anledningar till varför din verksamhet är i behov av en digital strategi

10 anledningar till varför din verksamhet är i behov av en digital strategi – del 1

Vi lever i en verklighet där takten på utvecklingen går snabbare och snabbare och det enda vi kan ta för givet är att det vi vet idag kommer att förändras på något spännande sätt imorgon. Både vad gäller våra kunders beteenden och förväntningar. Även de digitala möjligheterna och vårt sätt att kommunicera och interagera med varandra påverkar.

I en sådan kontext, behövs fokus och struktur mer än någonsin. En grund för att din verksamhet skall vara agil nog att kunna agera utefter de förändringar som sker i omvärlden.

Read More
erik-hassler-adcolony-linkedinmarketingsolutions-bio

Fördjupa relationer och undvik vanliga misstag företag gör på Linkedin med råd från Erik Hässler

Erik arbetar som Solutions Manager på AdColony där han vägleder och supporta kunder i sina förehavanden på LinkedIn, främst gällande business-to-businessmarknadsföring.

AdColony är sen flera år tillbaka exklusiv partner till LinkedIn Marketing Solutions på den svenska, norska och danska marknaden.

Read More
Så här gör du för att modernisera din e-postmarknadsföring

Så här gör du för att modernisera din e-postmarknadsföring

E-post marknadsföring är både effektivt, enkelt att kundanpassa och en kanal som inte kostar lika mycket att använda om man jämför med andra…

Read More
lyckas med förändringsledning

Första steget till att lyckas med förändringsledning

De flesta förändringsprojekt kräver mer resurser än vad företag har räknat med. Ofta kostar förändringsprojekt mer pengar och tar längre tid än vad…

Read More
Kraften i reflektion

Kraften i regelbunden reflektion

Att ta tiden att reflektera är kraftfullt. Inte bara under perioder och i relation till incidenter som är utmanande utan även för att identifiera vad som är bra och varför. Med syfte att kunna skapa mer av det som stärker och leder till framgång.

Read More
jonathan-bjorkman-seo

Förbättra din digitala PR strategi med råd från Jonathan Björkman

Jonathan Björkman har en spännande bakgrund med erfarenhet från modebranschen, lyxindustrin, varumärkesplanering och nu senast från framgångsrik digital PR. Jonathans passion ligger egentligen…

Read More
Bygg grunden för modern marknadsföring

Bygg grunden för modern marknadsföring

Definitionen av modern marknadsföring innebär en holistisk approach med ett flexibelt arbetssätt för hur verksamheten arbetar med marknadsföring och kommunikation.

Modern marknadsföring innebär både ett tydligt kundfokus och har en tydlig koppling till att driva affärsvärde samt vilket affärsvärde en aktivitet faktiskt driver.

En verksamhet åstadkommer detta via att arbeta strategiskt med design, kreativitet, teknologi och analys av utfall.

Read More