CRM: Öka relevans, effektivitet och sänk kostnader för marknadsföring i digitala kanaler
CRM är en förkortning för kundrelationshantering – och det är inte ett verktyg för endast för att hantera e-post.
CRM data är relevant för alla on- och offline-kanaler och genom att använda befintlig kundinformation skapas relevans i både kommunikation och marknadsföring. Företagets CRM ska stödja i att rikta in budskap till specifika personer i relevanta kanaler. Samt hitta sätt att utvidga kundbasen med hjälp av tvillingar (eller look-a-likes som det också kallas). Ett CRM verktyg hjälper företag att bli mer tids och kostnadseffektiva när det gäller att skapa tillväxt.
Åtgärderna för högre relevans och ökad tillväxt:
- Använd kunddata för att skapa bättre styrningar och inriktningar
- Matcha budskap i marknadsföring mot målgrupp och fas i kundresan
- Utöka existerande kundstock genom att använda tvilligar/look-a-like funktionalitet i digitala plattformar
Genom att integrera CRM data i den digitala marknadsföringen är det möjligt att både öka relevansen och sänka kostnader.
Foto av Eye for Ebony via Unsplash